AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.Special Issue 2 din 2023 | |||||||
Articol: |
THE MUSICAL STYLE OF SÁNDOR VERESS’S FOUR TRANSYLVANIAN DANCES. THE SYNTHESIS OF ‘TRADITION’ AND ‘RENEWAL’. Autori: MIKLÓS FEKETE. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbmusica.2023.spiss2.01 Published Online: 2023-08-15 Published Print: 2023-09-30 pp. 9-23 VIEW PDF FULL PDF Abstract The paper examines the style of Sándor Veress in his first compositional period through the dance suite Four Transylvanian Dances, written for string orchestra. Throughout the musical analysis, the paper points out a few compositional principles and techniques, with which the heritage of classical and folk music can be successfully translated into an innovative and progressive contemporary musical language. Key words: Sándor Veress, style, compositional techniques, analysis, Four Transylvanian Dances. |
|||||||